IM TALK A LOT . IM EAT A LOT . KPEACE .

Sombong.

Assalammualikum.

Sekarang rasa macam menyampah dengan diri sendiri. Hurm. Yeah, sendiri tak tahu kenapa diri sendiri jadi macam ni. Sombong. Penyakit sombong ni serious sampai dia jadi tak terkawal. Bila dah lepas, baru macam menyesal. But, the next day still buat balik benda yang sama. Stupid me. 


Saya tak ada nafsu nak senyum pada orang. Bila hantar adik ika pergi sekolah, lepastu jumpa makcik-makcik hantar anak sekolah which ada antaranya yg saya kenal dan saya langsung tak senyum. Langsung tak. Teruk kan? Kemana entah semua senyuman pergi. But then, bila on the way balik rasa menyesal sebab confirm di cop sombong. Or saya pergi kedai and met friends from odinary ke secondary atau orang saya kenal saya buat tak nampak sebab malas nak tegur. Malas nak bukak mulut. See? Teruk betul saya ni. Hm

Bila kawan hantar mesej/bbm/whatsapp saya selalu tak ada perasaan nak reply. Kalau orang tu send something yg macam " Alia... boleh tolong tak?" or "Alia.. Nak tanya?" Ha macam ni yang macam berbunyi serius pon saya ambil banyak masa bertangguh nak reply. Saya tak busy mana pon sebenarnya but then bila pegang phone "Oh ada noti" Tu je. See? Tiada nafsu langsung saya nak tengok apa. Then after 3 4 hours baru tengok balik phone dan reply mana yang berbunyi penting je. JEEEE! Teruk kan?

Siapa boleh tolong cari balik mood saya? Mana hilang? Mana nafsu yang selalu senyum pada entah siapa tak kenal pon senyum. Argh yah yah i told ya i hate myself now. Hm Even orang ajak berbuka pon saya tolak. ok ni kes lain, saya taknak berbuka di rumah sunyi. Family saya bukan ramai pon takkan nak suruh adik ika berbuka dengan mama je kalau ayah pon busy? Kan? Family first. Tapi saya betul rindu dengan girlfriends. And boyfriends tu maybe. Em its boyfriendsssss ok. No gossip. 

Saya kena carik diri saya yang super happy go lucky yang suka ketawa pada benda yang tak kelakar dan belajar untuk senyum balik. Mesti sebelum raya. Ok selamat mengejar barakah 10 malam terakhir. Jumpa ke kita dengan lailatul-Qadr? mungkin saya dah matang sikit sbb tak rasa excited nak raya sebaliknya rasa sedih Ramadhan dah nak berakhir. Selamat mengejar pahala. Bye!

Your smile. Thanks. Boyfriend. *Eww me* :p



Anak Pak Jamil main kaca , terima kasih sudi baca :)